Regler & villkor
Sammanfattning av villkor och bestämmelser:
Tävlingen arrangeras och administreras av Mondelez Sverige AB, 194 86 Upplands Väsby (Arrangören) samt United Media Group Nordic AB och Consultix GmbH (Administratörerna). För att tävla måste du vara 18 år och folkbokförd i Sverige. Tävlingen är ej öppen för näringsidkare. Anställda hos Arrangören och/eller Administratörerna, anställda i butiken och familjemedlemmar i samma hushåll som de anställda får inte delta i denna tävling.
Tävlingsperioden är 21/07/25 – 28/12/25. Innan du deltar i tävlingen kommer du få godkänna dessa tävlingsregler. Du deltar genom att fylla i tävlingsformuläret på weekend.marabou.se. Varje deltagare kan tävla 2 gånger per dag och max 20 gånger totalt under tävlingsperioden. Men har endast rätt till att vinna en gång.
För att delta i tävlingen krävs att du anger de sista fyra siffrorna på streckkoden som finns på förpackningen på deltagande produkter, internetåtkomst, ifyllnad e-postadress samt acceptera dessa villkor. Välj vilken klubb du vill vinna en upplevelse med för att delta i relevant prisdragning.
Förstapris: en unik fotbollsupplevelse med vald klubb (vinnaren och en gäst).
Andrapris och tredjepris, en direktvinst: Alla bidrag deltar i en kampanj med vinnande ögonblick och vinnare meddelas på skärmen.
Andrapris: 1 av 30 x fotbollströjor, finns 10 per lag så vinst ges utifrån valt lag.
Tredjepris: 1 av 30 fotbollscarfs, finns 10 per lag så vinst ges utifrån valt lag.
Max 1 st förstapris, 1 st andrapris eller tredjepris per person. Spara inköpsbevis för varje bidrag. Datum/platser är föremål för klubbarnas spelschema och tillgänglighet. Prisvinsten är föremål för verifiering av bidrag/anspråk.
Högst två bidrag per person per dag. Max 20 bidrag per person under tävlingsperioden. Besök fotbollsweekend.marabou.se för fullständiga villkor och bestämmelser samt information om priset.
Vid vinst av andra eller tredjepris meddelas vinnaren direkt. En vinnare måste bekräfta vinsten inom 48 timmar genom att skicka in sina kontaktuppgifter enligt instruktionerna direkt på sidan eller genom bekräftelsemailet. Om Mondelez Sverige AB inte får svar från vinnaren inom 48 timmar äger Mondelez Sverige AB rätt att ge vinsten till ny vinnare. Vinnarna utses slumpmässigt.
Fullständiga villkor
1. Kampanjen är öppen för personer bosatta i Sverige som är 18 år eller äldre, med undantag för arrangörens anställda eller ombud eller andra med yrkesmässig anknytning till kampanjen.
2. Du måste genomföra ett köp. Spara ett specificerat kvitto med tid och datum för inköp innan du deltar, och som faller inom ramen för kampanjperioden, eftersom ett sådant kan krävas för validering och för att vinnaren ska få sitt pris. Du behöver internetåtkomst och en giltig e-postadress. Kostnader för dataanslutning kan uppstå.
3. Kampanjperiod:
a. Prisdragning och direktvinst: Delta mellan 21 juli 2025 och den 28 december.
4. Hur du deltar:
a. Prisdragning: Köp en kampanjprodukt, se klausul 6 för en lista över kampanjprodukter, besök fotbollsweekend.marabou.se. Fyll i formuläret online och ange de sista fyra siffrorna i streckkoden tillsammans med dina uppgifter (namn, e-postadress och födelsedatum) och välj vilken klubb du helst skulle vilja vinna en weekend hos bland de klubbar som finns att välja mellan för att vara med i relevant prisdragning. Första pris är ej förmål för direktvinst, första pris meddelas efter kampanjperiodens slut. Prisdragning av förstapriset görs fån dem som har vunnit direktvinst dvs som har vunnit andra eller tredjepris.
b. Direktvinst
i. Andra och tredje pris är föremål för vinst vid vinnande ögonblick. Första pris meddelas efter kampanjperiodens slut.
5. Klubbar som ingår i kampanjen:
a. Arsenal FC
b. Manchester United
c. Liverpool FC
6. Maximalt två bidrag per person är tillåtna per dag under kampanjperioden, och maximalt 20 bidrag per person under hela kampanjperioden. Ett specificerat kvitto per separat bidrag krävs. Kvittot måste inkludera tid och datum för köpet, vilket måste infalla före datum för deltagning i tävlingen, men inom kampanjperioden. Ingen får vinna fler än 1 st förstapris, 1 st andrapris per person och max 1 st tredjepris per person.
7. Priser:
a. Dragning av förstapris: Det finns ett första pris. Vinnaren vinner 1 st fotbollsupplevelse med vald klubb enligt klausul 5. I priset ingår VIP-biljetter till utvald match, stadium tour, resa (flyg), hotell med minst fyra stjärnor samt mat och dryck på hospitality ytan vid arenan. Priset är för vinnaren och upp till 1 gäst.
b. Andrapris, direktvinst:
i. 30 x tröjor av vald klubb (10 x Arsenal, 10 x Manchester United och 10 x Liverpool). Bestäms av arrangören och tilldelas slumpmässigt till varje vinnare.
ii. Tredjepris, direktvinst: 30 x scarfs av vald klubb (10 x Arsenal, 10 x Manchester United och 10 x Liverpool). Bestäms av arrangören och tilldelas slumpmässigt till varje vinnare.
8. Ytterligare information och villkor för priset:
a. Vinnare av första priserna kan komma att bli en delad upplevelse med tre andra vinnare och deras gäster från andra tävlingskampanjer.
b. Arrangören kan begära att de slutgiltiga vinnarna deltar i rimlig marknadsföringsaktivitet (till exempel publicitet och fotografering) i samband med att de vinner priset, utan kostnad, och de samtycker till att arrangören använder deras namn och bilder i marknadsföringsmaterial. Vinnarna har ingen förpliktelse att delta och kan avvisa denna förfrågan. Deltagande sker efter vinnarens gottfinnande och är inte ett villkor för att acceptera priset.
c. Genom att delta i kampanjen ger vinnaren arrangören absolut och oåterkallelig rättighet och tillstånd att använda, publicera, skylta offentligt, framföra, sända, ställa ut och återge deras namn, uttalanden, video, röst, inspelningar, intervjuer, fotografier samt andra visuella eller ljudrepresentationer eller likheter, i dess helhet eller delvis, individuellt eller i samband med annat material, inklusive utan begränsning, text, fotografier eller bilder i alla former (nu tillgängliga och sådana som kan uppfinnas i framtiden) inklusive, men ej begränsat till internet och andra elektroniska och sociala medier och för alla syften, publicitet, marknadsföring, förpackning och handel över hela världen utan begränsningar till sättet de används på, hur ofta de används eller hur länge de används eller i något som helst annat syfte i samband med den här kampanjen eller i samband med marknadsföringen av arrangörens produkter, eller på annat sätt. Vinnaren går vidare med på att alla material som produceras enligt ovanstående rättigheter förblir och ska förbli marknadsförarens egendom.
Information och villkor för förstapris:
a. Upplevelsen måste utnyttjas före 31 maj 2026, och beroende på de valda klubbarnas spelschema och tillgänglighet. Arrangören ska anstränga sig att synliggöra prisdatumet i så god tid som möjligt, men tiderna kan komma att bekräftas (och kan ändras) bara några dagar i förväg, beroende på klubbarnas scheman och tillgänglighet. Varken arrangören eller klubbarna ska hållas ansvariga om priset ställs in eller skjuts upp.
b. Upplevelsen, för alla klubbar som deltar i kampanjen, ska äga rum på ett datum som förutbestämts av klubbarna/arrangören (som vinnaren inte kan ändra på). Vinnare kan behöva närvara med kort förvarning när som helst från och med december 2023.
c. Priset inkluderar en resa i standardklass till och från evenemanget och hotell med minst fyra stjärnor i en natt för vinnaren och en gäst så väl som mat och dryck under upplevelsen.
d. Det är vinnarens och gästens ansvar att se till att de uppfyller alla gällande krav för Covid-19-testning och -vaccination.
e. Vinnare kommer att bli föremål för en namnkontroll mot alla klubbar, arenor eller sportförbud samt den nationella polisdatabasen för dem som kan bli föremål för ett domstolsbeslut.
f. Enligt arrangörens önskemål kan vinnaren av förstapriset och/eller gäst behöva gå igenom en säkerhetsprövning eller ange lämplig information för att svara på frågor för att bekräfta att de är kvalificerade och bidra till att säkerställa att användning av personen i reklam eller publicitet för kampanjen inte ger arrangören dåligt anseende, förakt eller förlöjligande, orsakar en skandal eller ställer kampanjen i dålig dager, vilket avgörs av arrangören helt efter eget gottfinnande. Detta innefattar alla relevanta förbud eller relaterade incidenter som berör vinnaren och/eller gäst rörande valfri lokal enligt regler från regering, polis eller relevanta brottsbekämpande myndigheter eller organisationer. Denna process kan också inkludera frågor under anspråksprocessen och en genomgång av personuppgifter inhämtade från offentligt tillgänglig information.
g. Gäster under 18 år måste tillhandahålla ett skriftligt resetillstånd från förälder eller målsman såvida inte förälder eller målsman följer med på resan. Förutom mobiltelefoner för personlig och privat användning får du inte ta med dig någon form av utrustning till upplevelsen, som kan spela in eller sända ljud, bild eller audiovisuellt material eller någon annan information såvida inte uttryckligt tillstånd har givits.
h. För att undvika tvivel, priset omfattar inte mat, dryck, souvenirer, dricks, parkeringsavgifter, bagageövervikt, ytterligare utflykter och sevärdheter eller någon annan form av personliga kostnader (inklusive fickpengar), eller kostnader som uppstår i samband med Covid-19, som inte uttryckligen anges i dessa villkor och bestämmelser och vare sig arrangören eller någon annan tillhandahållare av någon del av priset kommer att vara ansvariga för några sådana kostnader. För att undvika tvivel, frukost på hotellet ingår och middag serveras i anslutning till matchupplevelsen.
i. Inlösning av förstapriset lyder under statliga riktlinjer och lockdown-åtgärder.
j. Om statliga riktlinjer begränsar inlösning av priset i sin aktuella form ska arrangören samarbeta med vinnaren för att diskutera en framflyttning av priset till ett senare datum eller ett utfärdande av ett alternativt pris.
k. Vid alla tillfällen äger arrangören bestämmanderätt över hur priset ska implementeras.
l. När datum, biljetter och namn är bokade går de inte att ändra förutom enligt arrangörens omdöme.
m. Tillgängliga datum för upplevelsen garanteras inte och kan ändras på grund av Covid19-/klubbegränsningar angående åtkomst och datum.
n. Förstapriset arrangeras via e-post/telefon mellan arrangören och de enskilda vinnarna. Arrangören gör alla rimliga ansträngningar för att ge vinnaren information om priset vid tidigast möjliga tillfälle. Arrangören bestämmer efter eget gottfinnande alla element och aspekter av hur priset organiseras. När informationen om priset, inklusive datum, platser och, i tillämpliga fall har bekräftats, kan detta inte ändras av vinnaren.
o. Vinnaren har ansvar för sitt eget och sina gästers beteende medan de utnyttjar priset. Arrangören förbehåller sig rätten att efter eget gottfinnande exkludera vinnaren och/eller deras gäster från att delta i någon del av priset om någon av dem inte följer arrangörens eller andra företags instruktioner i samband med priset eller om vinnaren och/eller gästerna beter sig på ett sätt som utgör en fara för dem själva eller allmänheten eller om de enligt arrangörens åsikt är asociala på något sätt eller beter sig på ett sätt som skapar orolighet eller olägenhet för andra. Om ni inte följer villkoren och bestämmelserna kan du och/eller din gäst nekas inträde, eller kan bli tvingade att lämna evenemanget/platsen.
p. Ett kredit- eller betalkort krävs för alla övernattningar. Vinnaren är ensam ansvarig för eventuella ytterligare avgifter på boendet under sin vistelse, inklusive, men utan begränsning till, kostnader för måltider, drycker, ytterligare nätter och tjänster tillsammans med tillhörande skatter.
q. Vinnaren måste informera arrangören om rullstol eller liknande tillgänglighetsbehov.
Information och villkor för andrapris och tredjepris:
a. Vilken tröja vinnaren får baseras på vilken klubb tävlande har valt. Tröjan skickas till en adress i Sverige. Storlek på tröjan bestäms av arrangören.
1. Det kan ta upp till sex månader innan tröjan kommer fram. Kontakta arrangören via e-postadressen i klausul 12 om du inte har mottagit tröjan inom den här tidsperioden.
9. Val av vinnare:
a. Prisdragning: En vinnare för första prisets upplevelse dras slumpmässigt från alla giltiga tävlingsbidrag som har vunnit en direktvinst under kampanjperioden. För att göra det så rättvist som möjligt görs prisdragningen av Conslutix, den oberoende kampanjverifieringstjänsten, inom fem arbetsdagar efter kampanjperiodens slut.
b. Direktvinst: Under kampanjperioden har 91 vinsttillfällen (dagar, timmar, minuter, sekunder) slumpmässigt valts ut av en oberoende verifieringstjänst. Det första bidraget med en batch-/streckkod vid eller efter det vinnande ögonblicket tilldelas priset. Om inget bidrag tas emot mellan två vinnande ögonblick skapas ett ytterligare vinnande ögonblick vid ett senare tillfälle. Alla tillgängliga 91 priser kan vinnas.
10. Vinnaren meddelas:
a. Prisdragning: Vinnare kontaktas via den e-postadress som uppgavs på tävlingsbidraget inom fem arbetsdagar från att vinnarna valts och kommer att ombes tillhandahålla bevis på identitet och behörighet. Rimliga ansträngningar kommer att göras för att kontakta vinnarna. Om en vinnare inte svarar inom 14 dagar från första kontakten, förbehåller vi oss rätten att diskvalificera deltagaren och dela ut priset till en reserv som valts på samma sätt. Reservvinnare kan ha kortare tid på sig att svara.
b. Direktvinst: De vinnande deltagarna får omedelbart ett meddelande på skärmen och ombeds följa instruktionerna för att göra anspråk på priset inom 48 timmar. Om en vinnare inte följer instruktionerna förbehåller sig arrangören rätten att diskvalificera vinnaren och returnera priset till prispoolen och det kan då vinnas av en annan deltagare under kampanjperioden.
För att undvika tvivel, det är deltagarens ansvar att tillhandahålla en korrekt kontakt och personuppgifter, och att kontrollera sin skräppost för att se till att de tar emot alla kommunikationer från arrangören. Arrangören är inte ansvarig om en deltagare gör anspråk på sitt pris för sent för att de missar e-postmeddelandet av vilken anledning som helst.
11. Acceptera priset: Vinnare meddelas inom 28 dagar efter accepterande av priset för att organisera resan. I det osannolika fallet att vinnaren inte har mottagit kommunikationen om att arrangera priset inom 28 dagar efter godtagande av priset har vinnaren ytterligare 28 dagar på sig att informera arrangören om detta genom att kontakta konsumentkontakt på 020-72 00 26. Om en vinnare inte gör det förbehåller arrangören sig rätten att inte skicka ut priset igen eller att begränsa dess värde efter eget gottfinnande.
12. Arrangören eftersträvar att driva rättvisa och säkra kampanjer och att förhindra missbruk och bedrägeri. Om du deltar på ett sätt som inte överensstämmer med dessa villkor och bestämmelser kommer dina bidrag (och bidrag från eventuella relevanta alias) att diskvalificeras. Pris som redan har tilldelats kan ogiltigförklaras och återkrävas, och arrangören förbehåller sig rätten att förbjuda dig att delta i framtida kampanjer under en period på minst sex månader. Av den här anledningen förbehåller sig arrangören rätten att när som helst:
a. Bekräfta deltagarnas och/eller vinnares behörighet genom att begära information som arrangören anser vara lämplig för syftet. Ett bidrag eller ett pris kan förvägras såvida inte verifieringen är fullkomligt godtagbar.
b. Diskvalificera bidrag som inte skickas direkt av den person som deltar i kampanjen.
c. Diskvalificera bidrag som skickas in med hjälp av anonyma e-posttjänster som, men inte begränsat till, GuerillaMail, Dispostable eller Mailinator.
d. Diskvalificera massbidrag från enskilda personer, handel, konsumentgrupper eller tredje part, ofullständiga bidrag och bidrag som skickas in via makron eller andra automatiska metoder.
e. Diskvalificera bidrag som överskrider det maximalt tillåtna antalet, eller sådana som använder tekniker som till exempel ’script’, ’brute force’, flera SIM-kort för textbidrag, döljer sin identitet genom att manipulera IP-adresser, använder alias eller andra identiteter än den egna eller med hjälp av andra metoder.
f. Diskvalificera bidrag som, på något annat sätt, inte uppfyller kraven i dessa villkor och bestämmelser.
13. Priserna kan inte överlåtas eller bytas ut och kan inte lösas in mot kontanter eller någon annan form av ersättning. Om någon del av ett pris av någon anledning inte är tillgänglig, förbehåller arrangören sig rätten att efter eget gottfinnande ersätta den delen med en annan till samma eller ett högre värde.
14. Om denna kampanj inte kan genomföras som planerat, inklusive, men ej begränsat till manipulering, obehöriga ingrepp, bedrägeri, oärlighet, tekniska fel eller annan orsak som arrangören inte kan råda över, vilket skadar eller påverkar administrationen, säkerheten, rättvisan, integriteten eller korrekt genomförande av denna kampanj, förbehåller sig arrangören rätten att diskvalificera personer som manipulerar anmälningsprocessen eller inte följer dessa villkor och bestämmelser, eller ogiltigförklara berörda bidrag och/eller avbryta, avsluta, ändra eller skjuta upp kampanjen.
15. Inget ansvar kan tas för bidrag som går förlorade, är försenade, korrumperade, felriktade eller ofullständiga eller som inte går att leverera på grund av tekniska eller andra orsaker. Sändningsbevis är inte giltigt som mottagningsbevis. Arrangören garanterar inte kontinuerlig eller säker åtkomst till weekend.marabou.se
16. Arrangören, spelarna och tillhörande företag är inte ansvariga för eventuella förluster (inklusive, men utan begränsning, indirekta, särskilda eller följdskador eller förlust av vinst), kostnader eller skador som åsamkats eller uppstått (även vid eventuell vårdslöshet) i samband med den här kampanjen eller när priset/ett pris tas emot eller används, med undantag för ansvar som inte kan uteslutas enligt lag. Ingenting i dessa Villkor och bestämmelser utesluter arrangörens och spelarnas ansvar vid dödsfall eller personskada på grund av vårdslöshet.
17. Arrangören tar inte ansvar för eventuell underlåtenhet att utföra, eller dröjsmål med att fullgöra, skyldigheter på grund av omständigheter utanför deras rimliga kontroll som uppstår på grund av, men ej begränsat till force majeur, globala eller regionala epidemier eller pandemi, ogynsamma väderförhållanden, brand, strejk, krig, förlust av kunglighet, terroristaktivitet, fientlighet, politisk instabilitet, civila oroligheter, pest eller andra naturkatastrofer eller några andra omständigheter som är utanför arrangörens rimliga kontroll.
18. När deltagare deltar i kampanjen måste de tillhandahålla vissa personuppgifter, som till exempel namn och kontaktuppgifter. Arrangören bearbetar personuppgifter i syfte att uppfylla sina åtaganden med avseende på kampanjen, inklusive att kontakta vinnaren och dela ut priser. Efter att vi har delat ut priserna kommer listan med kontaktuppgifter att raderas. Listan raderas senast 12 månader efter att kampanjen avslutades (förutom vinnarna som kommer att delta i marknadsföringsaktiviteter).
19. I syfte att slutföra kampanjen kan arrangören avslöja deltagarnas personuppgifter till entreprenörer och representanter som ska hjälpa till att driva kampanjen (inklusive eventuell relevant marknadsföringaktivitet) eller kommunicera med deltagare. I sådana fall är arrangören den person som ansvarar för personuppgifter och tredje part är den juridiska representanten. Genom att delta i kampanjen och godta dessa villkor går du med på att Mondelez bearbetar och vidarebefordrar dina personuppgifter till de aktiviteter som beskrivs ovan.
20. Deltagare äger rätten att återkalla sitt samtycke till behandling av sina personuppgifter. Om samtycket återkallas av vinnarna anses de inte längre uppfylla kraven för att delta i tävlingen och arrangören upphör med att använda deras personuppgifter. Du äger rätten att gratis, en gång per år, efter skriftlig ansökan till arrangören/Mondelez, informeras om vilka personuppgifter Mondelez har om dig och hur dessa bearbetas. Enligt lag äger du även rätten att begära korrigering av eventuella personuppgifter som Mondelez kan ha.
21. Mer information om arrangörens policy om datasekretess finns på: https://privacy.mondelezinternational.com/eu/sv-SE/privacy-notice/
22. Om någon del av dessa Villkor och bestämmelser anses vara rättsligt ogiltig, olaglig eller ogenomförbar kommer det inte att påverka hur de återstående villkoren uppföljs med full kraft och effekt.
23. Genom att delta anses du ha samtyckt till att vara bunden av dessa villkor och bestämmelser.
24. Om det uppkommer skillnader mellan dessa villkor och bestämmelser och de i marknadsföringsmaterial gäller dessa villkor och bestämmelser.
25. Dessa Villkor och bestämmelser regleras av svensk lag och tolkningen och tillämpningen av denna omfattas av svenska domstolars exklusiva behörighet.